اقدامات اقدامات اقدامات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقدامات اقدامات اقدامات اقدامات اقدامات

اقدامات "وقف" در زمان شیوع ویروس کرونا

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از کمک ۱۲ میلیارد ریالی به بیمارستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، بقاع متبرکه و خادمین این بقاع با هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا اقدامات مختلفی از جمله تولید و توزیع ماسک و کمک به بیمارستان ها را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مجتبی عبداللهی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران  در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات مختلف این اداره برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور به ویژه استان تهران، در راستای هماهنگی و همگامی با ستاد مباره با کرونا  امامزادگان  و بقاع متبرکه تعطیل و خادمین مردم، فعالیت‌هایی را برای مبارزه با کرونا در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: اقدامات متنوعی در همین راستا برای مبارزه با کرونا به همت خادمان آستان‌های مقدس استان تهران صورت گرفت که می‌توان به تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار ماسک، گان و دستکش و توزیع آن در بیمارستان‌ها، آحاد مردم و نیازمندان با ایجاد ۲۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش در امامزادگان استان و همچنین توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته‌ی بهداشتی بین مردم و ضد عفونی اماکن و معابر از سوی خادمین این سازمان اشاره کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از کمک ۱۲ میلیارد ریالی به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از کمک خیران و موقوفات مرتبط برای کمک به بیمارستان‌های شهدای یافت‌آباد، شهدای تجریش، آیت‌الله فیروزآبادی، هفت تیر و ... تخصیص یافته و برای برخی مراکز درمانی، تجهیزات تخصصی بیمارستانی تهیه و اهدا شده است، همچنین ۳۲ هزار و ۴۹۵ بسته غذایی تاکنون در بیمارستان‌های استان تهران همچون مسیح دانشوری توزیع شده است.
عبدالهی در ادامه به توزیع غذای بسته‌بندی و بسته حمایتی در ایام کرونا در طرح استان مهربانی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با شیوع کرونا، بسیاری از خانواده‌ها در تأمین معاش دچار مشکل شده‌اند، طرح استان مهربانی را راه‌اندازی کرده و در این طرح بیش از ۳ هزار و ۹۲۵ بسته حمایتی بین ۲ هزار ۷۳۰ خانوار توزیع کردیم. از طرفی دیگر در این ایام با همکاری نهادهای همسو اقدام به تجهیز، تبدیل و بهره‌برداری چند مکان به منظور استفاده به عنوان نقاهتگاه نیز کرده‌ایم.




نظرات کاربران