آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع) آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع)

آغاز توسعه منطقه باب القبله حرم امام حسین(ع)

رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی از آغاز توسعه منطقه باب القبله با تخریب ساختمان های خریداری شده به منظور تسهیل در تردد زایران حرم امام حسین(ع)خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام)، گفت: کارهای توسعه بخش جنوبی صحن حسینی در منطقه باب القبله حرم امام حسین(علیه السلام) از خارج، آغاز شد.


مهدی گفت: توسعه منطقه باب القبله از خارج حرم درحال انجام است، زیرا نیاز مبرم به افزایش مساحت وجود دارد. باب القبله، باب اصلی و مهم برای ورود زایران و موکب هاست.


رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی، افزود: این اقدام به منظور تسهیل در ورود زایران و افزایش گنجایش آن به خصوص در مراسم های میلیونی انجام می گیرد.


وی ادامه داد: 10 هتل در این منطقه خریداری شده و پس از تخریب این هتل ها، مساحت به دست آمده که یکهزار متر مربع است، به مساحت این منطقه ضمیمه شده است.


مهدی تاکید کرد: باید همه کارگران در این منطقه به دستورالعمل سلامت و پیشگیرانه صحیح منتشر شده از سوی اداره بهداشت پایبند باشند و بخش امور پزشکی در این آستان بر پوشیدن ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن مستمر این منطقه نظارت دارد.


آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) از طریق بخش طرح های مهندسی و فنی تلاش می کند تا جاده های نزدیک به صحن شریف را سازماندهی کند و آن را باهدف گنجاندن تعداد بیشتر زایران در طول مراسم های میلیونی توسعه دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران