? فاطمه راستیکردار**
چکیده
مسئله شفاعت از آن نظر مهم و در خور توجه است که از ...
? علی اوسط باقری*
چکیده
قرآن کریم در آیات متعددی، با تعبیرهای گوناگون، درباره ...
? زهرا بهدانی
آنچه در این مقاله بدان اشاره شده است خلاصهای است از معنای شفاعت، ...
? اباذر نصر اصفهانی**
یکی از جریانهای فکری ـ سیاسی که در دو قرن اخیر ظهور کرده و ...
یکی از موضوعات و شبهاتی که وهّابیان، آن را مطرح میکنند، بدعت بودن تبرک است. آنان ...
در بخش نخست این مقاله، مستندات قرآنی و حدیثی تبرّک ـ که وهابیان آن را بدعت شمرده و ...
، مصدر باب تفعّل از بَرْ و بَرکت ـ که به معنای خیر کثیر، نموّ و زیاده است ـ اشتقاق ...
مقدمه
تبرک جستن به اولیای الهی و اماکن مقدس، از دیرباز موضوعی بحث برانگیز ...
مقدمه مترجم
سخن از توسل و تبرک و مشروعیت آن، مطلبی است که از دیدگاه عقل و شرع، ...
مقدمه
پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) به دیدار معشوق خود شتافت و همه آثار و ...
آغاز سخن
تبرک جستن به اماکن مقدس منسوب به پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت ...
وهابیان میگویند: تنها از کسی میتوان طلب خیر و برکت کرد که توانایی دارد و آن ...
وهابیان میگویند: «تبرک جستن به قبور و مکانهایی که به انبیاء و صالحان ...
وهابیان میگویند:
اهل جاهلیت برای زیاد شدن اموال و اولاد و سلامتی خودشان و ...
وهابیان میگویند برکت داشتن، تنها مختص ذات پیامبر(صلی الله علیه و آله) است. ولید ...
برخی از وهابیان، تبرک را منحصر به پیامبر(صلی الله علیه و آله)، آن هم تنها در زمان ...
وهابیان میگویند:
التبرک: هو طلب البرکة ورجاؤها واعتقادها ... والأصل فیه ...
از صحابه نقل نشده است که یکی از آنها به مکانهایی که پیامبر(صلی الله علیه و آله) ...
وهابیان میگویند: «سلف از صحابه و افرادی که بعد از آنها آمدند، چنین کاری ...
وهابیان میگویند: «صحابه، بعد از پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) به آب وضو و ...
وهابیان میگویند:
ان فی أجساد الأنبیاء فیها برکة ذاتیة یمکن معها نقل أثر هذه ...
برخی از نویسندگان وهابی میگویند، متبرک بر دو گونه است: «متعدی» که از ذات ...
وهابیان، تبرک جستن به قبر پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) را مجاز ندانسته و از ...
وهابیان میگویند: «از جمله تبرکهایی که بدعت است، بوسیدن قرآن به قصد تبرک ...
نویسنده در صفحه 12 با تمسخر اشاره به شایعهای در میان عوام میکند که آنان ...
نویسنده در صفحه 17به دعای «دو بت قریش» و دعاهایی اشاره میکند که آکنده از ...
نویسنده در صفحه 26 با عنوان «جادوگر موفق نمیشود» جریانی را نقل میکند که ...
نویسنده کتاب در صفحه 31 با عنوان «تعصب وحشیانه» دو جریان را نقل میکند؛ در ...
نویسنده در صفحه 40 ادعا میکند که شیعیان بعد از هر امامی دچار سرگردانی و اختلاف ...
نویسنده در صفحه 45 به انحراف عدهای از شیعیان، بعد از شهادت موسی بن جعفر(علیه ...
نویسنده در صفحه 46 به اختلاف شیعه، بعد از شهادت موسی بن جعفر٨ اشاره میکند و علت ...
در صفحه 47 کتاب آمده است: «منصوص بودن امامت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نه تنها ...
نویسنده در صفحه 48 میگوید که خردسال بودن امام جواد(علیه السلام) در هنگام رحلت ...
نویسنده در صفحه 48 کتاب آورده است گروهی که دوباره به وقف برگشتند، گروهی مجهولاند ...
نویسنده در صفحه 49 مینویسد که امام هادی(علیه السلام) در زمان وفات پدرش کودکی هفت ...
نویسنده در صفحه 51 اشاره میکند که امام هادی(علیه السلام) برای جانشینیاش، ...
نویسنده در صفحه 52 مینویسد: «وفات حسن عسکری در سامرا (260ه .ق) بدون آنکه ...
نویسنده در صفحه 52 از برخی از قدمای امامیه، مثل قمی، نوبختی و دیگران نقل میکند که ...
نویسنده در صفحه 65 به نام افرادی اشاره میکند که به پیرایش غلوّ موجود در مذهب شیعه ...
نویسنده در صفحه 70 جریان فردی به نام صلاح کاظمی را مطرح میکند که وی دلهره مرگ ...
نویسنده در صفحه 74 از سبزیفروشی در منامه میگوید که رفقای سنی او به وی گفتند: ...
در صفحه 75 در ادامه سخنانِ دوستان سنّیِ آن سبزیفروش آمده است که خداوند درباره ...
نویسنده در صفحه 7 کتابش، ضمن بیان خاطرات کودکی خویش و چگونگی علاقه و شرکت در مراسم ...
نویسنده در صفحه 11، از نذر مادرش میگوید که برای شفای او ـ نویسنده ـ نذر کرد به ...
نویسنده در صفحه 21 با عنوان «تناقضات مذهب شیعه» میگوید: «علمای مذهب بر ...
نویسنده در صفحه 23 به روایاتی اشاره میکند که نوحهسرایی را منع کرده است و از ...
نویسنده در صفحه 26 ضمن نقل روایتی از امام علی(علیه السلام) که میگوید: «لباس ...
نویسنده در صفحه 40 میگوید، روایات زیادی به این مطب اشاره میکند که خود امامان ...