روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات

روحانی و مداح؛دو بال تعالی زائر در سفر عتبات

حجت الاسلام مطهری تبار با بیان اینکه روحانیون و مداحان کاروان ها دو بال تعالی بخش زائر در سفر عتبات هستند، گفت: در این سفر روحانیت و مداحان عزیز باید در خدمت زائران محترم باشند تا بتوانند استفاده مطلوب را از سفر ببرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به عتبات عالیات، پس از یک وقفه چند ماهه مراسم سخنرانی در حرم ابوالفضل العباس(ع) امشب، 24 مردادماه ساعت 20 با حضور پرشور زائران ایرانی برگزار شد که این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مطهری تبار به ایراد سخن پرداخت.

وی روحانیون و مداحان کاروان ها را دو بال تعالی بخش زائر در این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر روحانیت و مداحان عزیز باید در خدمت زائران محترم باشند تا بتوانند استفاده مطلوب را از سفر ببرند، بعثه هم به خاطر همین دینی که به زائر دارد این کلاس نورانی را در این حرم مبارک برپا کرده است.

حجت الاسلام مطهری تبار برگزاری این گونه کلاس ها را نشانه تقوا دانست و گفت: خداوند متعال می فرماید آنهایی که شعائر را بزرگ می شمارند، نشانه تقوای ایشان است.

این واعظ ادامه داد: ملائک آسمان، عقول مجرده هستند و در کنار حرم اباعبدالله(ع) و ابوالفضل العباس(ع) به عنوان پروانه دور وجود ذی جود این بزرگان تقوا و فضیلت می چرخند و وقتی زائر در اینجا می نشنید بر بال ملائک نشسته است، تنها 4هزار ملک با صورت غبار گرفته و گریان در حرم  اباعبدالله(ع) حضور دارند.

وی ادامه داد: همین ملائک با این مقام می گویند که اگر ما به جای شما در روی زمین برای عبادت مأمور می شدیم، سه کار را انجام می دادیم، اول «سُقی الماء» دوم دستگیری از مستمندان و سوم سترالذنوب، چه مقامی است مقام سقایت که اینگونه ملائکه آن را مورد توجه قرار می دهند و می بینیم که این مقام در کربلا مختص ابوالفضل العباس(ع) است.

حجت الاسلام مطهری تبار افزود: پرده پوشی نیز بسیار مورد توجه است، مگر نمی گوییم «یا ستار العیوب» خود خداوند پرده پوشی می کند پس چرا گناهان دیگران جار می زنیم، چرا گناهان خود را فاش می کنیم، باید بر مسئله پوشاندن گناهان توجه داشته باشیم.

بنا برا ین گزارش در پایان این مراسم ذکر توسلی هم بر حضرت ابوالفضل العباس(ع) شد و زائران که استقبال خوبی از این مجلس به عمل آورده بودند، به فیض رسیدند.


| شناسه مطلب: 1483







نظرات کاربران