نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین

نظر یک مرجع تقلید درباره اقتدا به امام جماعت حرمین

آیت الله العظمی جوادی آملی، اقتدا به امامان جماعت مسجدالنبی (ص) و مسجدالحرام را صحیح اعلام کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله عبدالله جوادي آملي در پاسخ به استفتائي، اقتدا به امامان جماعت در مسجد النبي (ص) و مسجد الحرام، در ايام حج و عمره را صحيح و واقعي ثانوي اعلام كرد.
در اين استفتاء، سئوال شده است كه «اقتدا به امام جماعت در مسجد النبي (ص) و مسجد الحرام و مساجد محل سكونت در اين دو شهر در ايام حج و عمره و نيز سجده بر روي فرش دراين مساجد چه حكمي دارد؟ بفرماييد حكم نماز استداره اي در مسجد الحرام كه مأمومين رو به روي امام و يا جلوتر از او قرار مي‌گيرند، چه مي‌باشد؟ ».
معظم له در پاسخ به اين استفتاء، نظر فقهي خود را اين گونه اعلام كرد:
۱- اقتداء به امام جماعت در مساجد مرقوم و شركت در نماز جماعت مزبور صحيح و واقعي ثانوي است.
۲- سجده بر روي فرش در موارد ضروري جائز است.
۳- لازم است فقه اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) در مجامع علمي جهان اسلام تبيين شود تا پيروان هر مذهبي بدون تقية خوفي يا مداراتي وظيفه خود را آزادانه انجام دهند.
۴- نمازِ استداره اي در مسجد الحرام در صورتي كه مأموم جلوتر از امام نسبت به كعبه نباشد، جائز است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران