ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است

ایران:دعوت کتبی از عربستان دریافت نشده است

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران گفت: دعوت کتبی از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به عربستان سعودی هنوز دریافت نشده، اما برنامه دیدار وزرای خارجه دو کشور در دستور کار ماست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از العالم، حسين امير عبداللهيان با بيان اين كه ايران و عربستان دو كشور مهم در منطقه به شمار مي‌روند، افزود: ما از مذاكره و ملاقات براي كمك به حل مناقشات منطقه و رفع سوء تفاهمات و توسعه بيشتر مناسبات دو جانبه استقبال مي‌كنيم.
برخي رسانه‌ها پيش از اين اعلام كرده بودند كه «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان با ارسال دعوتنامه‌اي براي محمد جواد ظريف، وزير خارجه كشورمان از وي براي سفر به اين كشور دعوت به عمل آورده است.
بنابر اعلام رسانه‌ها سعود الفيصل، در يك نشست خبري گفته است كه محمدجواد ظريف از عربستان دعوتي براي سفر به رياض دريافت كرده، اما تاكنون پاسخي نداده است.
وزير خارجه عربستان در سخنانش مشخص نكرد كه رياض چه زماني اين دعوت‌نامه را فرستاده است.
در همين حال جان كري، وزير خارجه آمريكا در يك نشست خبري با همتاي ايتاليايي‌اش گفت: واشنگتن از دعوت عربستان از وزير خارجه ايران استقبال مي‌كند.
كري در پاسخ به سوالي در همين زمينه گفت: «درباره دعوت عربستان از وزير خارجه ايران بايد بگويم كه آمريكا نقشي در اين دعوت نداشته است، اما خوشحال مي‌شويم كه ببينيم دوستان خوب ما، يعني مقامات عربستان، وارد ديپلماسي شده‌اند.»


| شناسه مطلب: 45294




عربستان ايران دولت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران