برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل

برگزاری جلسه متمرکز آموزشی بانوان زائر در اردبیل

جلسه متمرکز آموزشی، توجیهی بانوان حج تمتع استان اردبیل به منظور ارتقای اطلاعات مذهبی و آشنایی بیشتر بانوان و نیز فراهم آوردن زمینه‌های بهره گیری مناسب از این فرصت معنوی و همچنین تبیین مسایل مورد نیاز آنان در این سفر عرفانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، جلسه متمركز آموزشي، توجيهي بانوان حج تمتع استان اردبيل به منظور ارتقاي اطلاعات مذهبي و آشنايي بيشتر بانوان و نيز فراهم آوردن زمينه‌هاي بهره گيري مناسب از اين فرصت معنوي و همچنين تبيين مسايل مورد نياز آنان در اين سفر عرفاني برگزار شد.
براساس اين گزارش، اين همايش از سوي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان اردبيل روز دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۴ بعد از ظهر در سالن اجتماعات مركز آموزشي سماء برگزار شد.
خانم معصومه صفري از مبلغان بعثه مقام معظم رهبري در اين همايش به ارزش و اهميت انجام حج و توفيق تشرف به حج به عنوان فروع دين و از واجبات الهي اشاره كرد و از زائران خواست با آمادگي براي حضور در اين مهماني و حفظ حرمت صاحب مهماني به حج بروند.
سفارش به متخلق شدن به صفت مهم اخلاص، سفارش به توبه و سفارش به ختم قرآن، آداب سفر (قبل از سفر – حين سفر – بعد از سفر)، حجاب و اخلاق اسلامي بانوان و بايد‌ها و نبايدهاي سفر كشور عربستان و حرمين شريفين و توصيه‌هاي اكيد در خصوص حفظ شئونات كشور ايران در زيارات از ديگر موضوعات مطرح شده اين سخنران بود.
وي اين سفر را براي زائرين يك فرصت طلايي ارزيابي كرد و خاطر نشان كرد: زائرين قبل از سفر با آشنايي از آداب چنين سفرهاي معنوي هرچه بيشتر سعي كنند تا خود را آماده اين سفر معنوي بكنند.
همجين خانم پورحيدر مدير حوزه‌هاي علميه آذربايجان غربي در اين مراسم به تشريح اعمال و مناسك حج تمتع پرداخت و احكام اختصاصي بانوان را بيان كرد.
توصيه هايي در خصوص احكام مبتلا به بانوان در مسجد النبي، مسجد شجره و مسجدالحرام، كيفيت اقامه نماز در حرمين شريفين، يادآوري اجازه نذر از همسر براي نذر قبل از ميقات در صورت لزوم، غسل و وضو، كيفيت لباس احرام و اشاره به محرمات احرام مخصوص بانوان و…. و بيان نحوه احرام بستن، نيت و ساير اعمال و مناسك حج به صورت عملي از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود.
همچنين يكي از پزشكان زن براي زائران عزيز مسائل پزشكي و بهداشتي را به صورت تفصيلي تشريح كرد.




نظرات کاربران