برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین

برنامه‌ریزی ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین

هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین به منظور برنامه‌ریزی بهتر ایران و عراق برای برپایی باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور رییس ستاد مرکزی اربعین و اعضای این ستاد در عراق برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ذوالفقاری در این جلسه که با حضور نمایندگان و روسای کمیته های ستاد مرکزی، استانداران ایلام و خوزستان و سایر اعضای این ستاد برگزار شد، اشاره کرد: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی بیشتر مسئولان، بررسی انتظارات و ملاحظات کمیته های داخلی ستاد اربعین و برطرف کردن مشکلات و چالشهای موجود تا حد امکان، همچنین مطرح شدن ملاحظات و انتظارات ستاد مستقر ایران در عراق و هم افزائی بیشتر دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین سال جاری است.
وی تاکید کرد: وضعیت فعلی از نظر زیرساختها به شرایط قابل قبولی رسیده است اما باید سعی کنیم سال به سال کیفیت برگزاری مراسم اربعین حسینی را بالاتر ببریم.
ذوالفقاری اشاره کرد: باید این موضوع را درنظر بگیریم که کارها تمام نشده است و فاصله زیادی با وضع مطلوب داریم و باید همان حرکت انقلابی و جهادی سالهای اول برگزاری این مراسم را داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه مراسم اربعین برای ملت ایران و عراق بسیار مهم است، افزود: باید از وقوع اتفاقاتی که می تواند فرصتی به دست مخالفان این مراسم و دشمنان دهد، جلوگیری کنیم.
ذوالفقاری تاکید کرد: باید سعی کنیم همدلی ، وحدت و هماهنگی بیشتری در اجرای مراسم میان ملت ایران و عراق صورت گیرد. همچنین اصرار داریم که از افتخار میزبانی این مراسم که متعلق به مردم عراق است، صیانت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات، برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته مراسم اربعین امسال باشکوه تر و بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.
در ادامه این جلسه، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اقدامات یک سال گذشته ستاد مرکزی اربعین گفت: پس از پایان مراسم اربعین حسینی سال گذشته، ستاد مرکزی جلسات خود را آغاز کرد. نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدات مراسم سال ۹۶ بررسی شد که ضعفها و تهدیدات نسبت به سال ۹۴ و سال ۹۵ بسیار کاهش یافته بود.
دبیر ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در همین راستا دستور العمل مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین ۹۷ به کمیته ها ابلاغ شده و امسال از توان فرمانداران نیز به صورت روشمندی در برگزاری مراسم بهره خواهیم برد.
وی افزود: انتظارات کشور عراق از طریق سفیر ایران در عراق و سرکنسولگری ها منعکس و برنامه ریزی های لازم در قالب کمیته های مربوطه انجام خواهد شد.
همچنین مسجدی سفیر ایران در بغداد در این نشست اظهار کرد: جلسات هماهنگی در عراق از ماه رمضان آغاز شده است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: جلسه ستاد اربعین در عراق نیز با حضور مسئولان و استاندار کربلا برگزار و هماهنگی لازم انجام شده است.
مسجدی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز مشکل خاصی نداشته باشیم و مراسم اربعین را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم.
 گفتنی است در این جلسه استانداران حاضر، روسای کمیته های ستاد مرکزی اربعین و همچنین نمایندگان ستاد مستقر ایران در عراق به بیان دیدگاهها، انتظارات و مشکلات حوزه های خود پرداختند.




نظرات کاربران