آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین

آغاز میزبانی جمکران از زائران اربعین

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام میزبانی جمکران از زائران اربعین از ۲۸ مهرماه تا ۱۷ آبان، گفت: اجتماع «جامانده های اربعین» در میعادگاه منتظران برپا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: میعادگاه منتظران از 28 مهرماه تا 17 آبان شرایط اسکان زائران اربعین حسینی و نیز زائران امام رضا(ع) را که از قم عبور کرده و به مشهدالرضا(ع) می روند، فراهم می کند.


 


مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: یعنی ابتدا میزبان زائران حسینی و سپس میزبان زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای ایام پایانی ماه صفر می شویم.


 


وی درباره ظرفیت پیش بینی شده برای استقبال از زائران اربعین، تصریح کرد: اسکان بین 10 تا 15 هزار نفر در هر شب در مسجد جمکران پیش بینی و چهار ایستگاه صلواتی برای خدمت رسانی به زائران در محوطه مسجد در نظر گرفته شده است.


 


حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام ویژه برنامه جمکران برای «جامانده های اربعین»، ابراز کرد: همزمان با بعدازظهر اربعین حسینی طبق معمول هر سال خادمان مسجد مقدس جمکران با عنوان هیئت «خدام المهدی(عج)» همراه با اجتماع عزاداران حسینی با نام «جامانده های اربعین» از حرم حضرت معصومه(س) به سوی جمکران و در بلوار شش کیلومتری پیامبر اعظم(ص) به منظور عرض تسلیت به ساحت مقدس امام مهدی(عج)، پیاده روی می کنند.


 


مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این اجتماع سابقه ای 20 ساله دارد، ابراز کرد: سپس با رسیدن این اجتماع به جمکران، از ساعت 15 زیارت اربعین قرائت شده و حجت الاسلام سیدحسین مومنی برای عزاداران سخنرانی و سیدعلی حسینی نژاد مداحی می کند.


 


وی با اعلام میزبانی مسجد مقدس جمکران از زائران اربعینِ همسایگان شرقیِ کشور، بیان کرد: کار ویژه تر میعادگاه منتظران، خدمات اسکان و پذیرایی از زائران هندی، پاکستانی و افغانستانی است که از مرزهای شرقی وارد ایران می شوند. لذا برای این زائران مکانی تدارک دیده شده و طی 21 روز اعلام شده به آنها خدمت رسانی می شود.


| شناسه مطلب: 91015




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران