عاشورا تجلی حج ابراهیمی است عاشورا تجلی حج ابراهیمی است عاشورا تجلی حج ابراهیمی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عاشورا تجلی حج ابراهیمی است عاشورا تجلی حج ابراهیمی است عاشورا تجلی حج ابراهیمی است عاشورا تجلی حج ابراهیمی است عاشورا تجلی حج ابراهیمی است

عاشورا تجلی حج ابراهیمی است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) حج ابراهیمی را که همان «قیاما للناس» باشد، عملی و عینی کردند، گفت: واقعه عاشورا تجلی حج ابراهیمی است.

حجت الاسلام سیدمحمد تقی قادری در گفتگو با خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی حج در کربلای معلا با اشاره به ایام حج و آرزوی سلامتی و توفیق زیارت مقبول برای زائران کشورمان به بررسی ارتباط واقعه عاشورا با حج پرداخت.


وی با بیان اینکه واقعه عاشورا تجلی عینی و عملی حج ابراهیمی است، گفت: قرآن کریم فلسفه‌ حج را «قیاما للناس» دانسته است و می فرماید «جَعَلَ اللَّهُ الْکَعْبَةَ الْبَیْتَ الْحَرامَ قِیاما للناًس».


سخنران بعثه مقام معظم رهبری افزود: قرآن کریم قیام عمومی مردم را در فلسفه بعثت انبیاء، «قیام به قسط و عدل» دانسته است، آنجا که می فرماید «لیقوم الناس باالقسط»؛ انبیا آمدند تا مردم را برای اقامه به قسط و عدل و مبارزه با مستکبرین وادار کنند.


وی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) از حج به دنبال عملی کردن فلسفه‌ حج بوده است و حضرت سیدالشهدا(ع) که در سال 60 هجری قمری از مدینه به مکه آمدند، به جای این که در مکه متوقف بمانند، حج ابراهیمی را که همان «قیاما للناس» باشد، عملی و عینی کردند.


حجت الاسلام قادری افزود: امام حسین(ع) در برابر مستکبر زمان خود، همانند ابراهیم خلیل که مقابل نمرود قیام کرده و رفتن به قلب آتش را به جان خریده بود، شهادت خود و اصحابش را در مبارزه با استبداد خاندان بنی امیه که یزید از آن نمایندگی می کرد به جان خرید. بنابراین واقعه عاشورا چیزی جز تجلی حج ابراهیمی نیست.




نظرات کاربران