تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند

تنها 32 هزار زائر اربعینی در عتبات حضور دارند

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق بابیان اینکه طبق آمار ثبت‌شده سه میلیون 79 هزار زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون سه میلیون 47 هزار نفر به کشور بازگشته‌اند و حدود 32 هزار نفر همچنان در عتبات حضور دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، محسن نظافتی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، در جلسه آسیب‌شناسی اربعین 98 در کربلای معلا گفت: امسال اربعین استثنایی بود، باوجود افزایش حضور زائران در مراسم اربعین، اما کمترین مشکلات را شاهد بودیم.


وی افزود: طبق آمار ثبت‌شده سه میلیون 79 هزار زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند که این عزیزان در سامانه سماح نام‌نویسی کرده بودند و تاکنون سه میلیون 47 هزار نفر به کشور بازگشته‌اند و حدود 32 هزار نفر همچنان در عتبات حضور دارند.


مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، تصریح کرد: در اربعین 98، دو میلیون و 46 هزار نفر را آقایان و یک‌میلیون 175 هزار نفر را بانوان به خود اختصاص داده بود که آمار حضور 65 درصدی آقایان و 65 درصدی بانوان را نشان می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: بیشترین ورودی زائران از طریق مرز زمینی مهران انجام‌گرفته است که یک‌میلیون و 711 هزار نفر از این مرز وارد خاک عراق شده‌اند و یک‌میلیون و 770 هزار نفر از این مرز به میهن اسلامی بازگشته‌اند.


نظافتی بابیان اینکه بیشتر آمار ثبت‌نامی از استان تهران با 544 هزار نفر و کمترین آمار ثبت‌نامی در استان کردستان با 9 هزار و 200 نفر ثبت‌شده است، ادامه داد: امسال 55 نفر براثر حوادث فوتی ثبت‌شده، همچنین 76 نفر به‌صورت عادی فوت کرده‌اند و 12 نفر هم که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده بودند در این مدت فوت کردند و 30 نفر براثر حادثه در ایران و 27 نفر هم در بازگشت به ایران فوتی داشتیم.


| شناسه مطلب: 98202




اربعین اربعین 98



مطالب مرتبط

نظرات کاربران