الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود

الگوی موکب‌داری موفق باید برای اربعین ارائه شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، الگوی موکب‌داری موفق را مهم دانست و گفت: باید در این زمینه الگوسازی کنیم تا سایر مواکب از این الگوها در گسترش و توسعه برنامه‌های خود بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در جلسه آسیب‌شناسی  بخش اجرایی اربعین 98 در کربلای معلا گفت: باید در مورد مراسم اربعین  به دو نکته توجه کرد یکی   سپاس و اعتذار است از اینکه  خداوند این توفیق  را نصیب ما کرد و اعتذار  از امام حسین (ع) که با همه تلاش‌هایمان اگر نتوانستیم  درخورشان حضرت کار کنیم و از آن حضرت بخواهیم که اگر کوتاهی و کاستی وجود داشته ما را ببخشد. نکته دوم اینکه باید نسبت به گذشته تحلیل درستی داشته باشیم تا بتوانیم برای آینده تصمیم بهتر و برنامه‌ریزی جامع‌تر انجام دهیم. 


وی به دست آوردن نقاط قوت و ضعف اربعین 98 را مهم برشمرد، افزود: باید بررسی کنیم که برای آینده چگونه برنامه‌ریزی کنیم که دستاورد بیشتر و مشکلات کمتر  باشد و هرچقدر در این زمینه تلاش کنیم موفقیت بیشتری خواهیم داشت. باید تجربیات گذشتگان ثبت و ضبط شود تا افراد جدید یا تازه‌کار روی کار می‌آیند بتوانند از این تجربیات در راستای تقویت برنامه‌ها استفاده کنند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: سفر  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت  در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور در مواکب و بررسی مشکلات از نزدیک بسیار ارزشمند و مفید فایده بود و  جای تقدیر و تشکر دارد زیرا  بسیاری از نقاط قوت و ضعف را از نزدیک مشاهده کردند و امیدواریم در سال‌های آینده این حرکت ادامه یابد.


 وی افزود: عنوانی که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری دارد  اقتضاء می‌کند که در موضوع مراسم پیاده‌روی اربعین محوریت آن را  برعهده داشته باشند.


 حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی روحانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در اربعین آینده باید موردبحث و بررسی قرار بگیرد، الگوی موکب‌داری موفق است، باید در این زمینه الگوسازی کنیم تا سایر مواکب از این الگوها در گسترش و توسعه برنامه‌های خود بهره لازم را ببرند.


وی تأکید کرد: توزیع مناسب مواکب هم در اربعین ضروری است، همچنین در حوزه بین‌المللی باید مواکبی فعال شوند که به‌صورت مشترک با چندین کشور فعالیت کنند تا در سطح جهانی تأثیرگذار باشد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق یادآور شد: با توجه به حجم بالای کار و به‌منظور بررسی دقیق مسائل مختلف، حضور بازرسان و کارشناسان  به‌طور جامع و کامل در حوزه‌های فرهنگی و اجرایی ضرورت دارد تا از این طریق بتوانند با آسیب‌شناسی جامع‌تر راهکارهای هرچه بهتری برای این مراسم  ارائه کنند؛ زیرا ظرفیت پیدا و پنهان  این پدیده عظیم و بی‌نظیر بسیار زیاد است و تا به ‌حال استفاده حداقلی از آن داشته‌ایم و باید به سمت استفاده حداکثری پیش برویم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران