«تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! «تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! «تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! «تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! «تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! «تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید! «تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید!

«تاریخ کربلا و حائر حسینی» را آنلاین بخوانید!

نسخه دیجیتالی کتاب «تاریخ کربلا و حائر حسینی» اثر عبدالجواد الکلیددار با ترجمه حجت‌الاسلام مسلم صاحبی در کتابخانه تخصصی - دیجیتالی پایگاه بعثه مقام معظم رهبری منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نسخه دیجیتالی کتاب «تاريخ كربلا و حائر حسيني» در بخش عتبات عالیات و سوریه کتابخانه تخصصی - دیجیتالی حج در اختیار زائران حسینی و کاربران قرار گرفت. 

حجت‌الاسلام مسلم صاحبی، مترجم اين كتاب، در رابطه با این کتاب گفت: نویسنده این اثر «عبدالجواد الكليددار» فرزند يكي از كليدداران آستان مقدس امام حسين(ع) می باشد. 

وی افزود:‌ او در اين نوشتار با نگاهي به تاريخ سرزمين كربلا؛ از آغاز پيدايش تا دوران پس از شهادت سالار شهيدان، امام حسين(ع) مساله حير و حائر را به طور مبسوط بررسي مي‌كند.

وي در توصيف «حائر» گفت: حائر فردي است كه به لحاظ فقهي، موقعيتي براي وي(مسافر و زائري كه از نظر شرعي بايد نمازش را شكسته بخواند) تعيين شده است كه بر اساس اخبار و روايات مي‌تواند در فاصله خاصي نماز خود را به شكل كامل ادا كند.

حجت‌الاسلام صاحبی تصريح كرد: اين كه حائر در كجا مي‌تواند نمازش را كامل بخواند، موضوعي است كه علما و فقها بر سر آن بحث دارند. برخي جايگاه دقيق آن را زير گنبد حرم مطهر امام حسين(ع) خوانده‌اند و برخي بر اساس روايتي از امام صادق(ع) معتقدند قرائت اين نماز در فاصله چهار نيل يا 25 زراع كامل است. 

نويسنده و مترجم آثار ديني و سياسي با اشاره به زبان سليس و متن روان اين اثر، آن را قابل مطالعه عامه مخاطبان توصيف كرد و يادآور شد: در ابتدا اين كتاب از سوي بعثه مقام معظم رهبري براي ارايه تلخيص و ترجمه به من داده شد، اما با مشاهده متن آن، آن را تا حدي زيبا يافتم كه نتوانستم مطلبي از آن را حذف كنم و تمام متن را ترجمه كردم.

كتاب «تاريخ كربلا و حائر حسيني» به تازگي از سوي نشر مشعر، وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است.

کتابخانه دیجیتالی پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری با بیش از 2500 کتاب و مقاله در موضوع حج و زیارت در حوزه مجازی در اختیار عموم کاربران می باشد.

برای مشاهده متن کامل کتاب اینجا را کلیک کنید !


| شناسه مطلب: 9905







نظرات کاربران