کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد

کتاب«درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت های اسلامی – انقلابی»منتشر شد

کتاب «درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشتهای اسلامی – انقلابی» به قلم حجت الاسلام فلاح شیروانی به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ کتاب «درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت‌های اسلامی–انقلابی» سلسله گفتارهای حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی می باشد  که به قلم وی به رشته تحریر درآمده و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقر العلوم(ع) آن را منتشر کرده است.


این کتاب ۱۰۸ صفحه‌ای سلسله گفتار‌های نویسنده به عنوان درآمدی بر دیدگاه‌ها و باورداشت‌های اسلامی انقلابی است و مهمترین هدفی که در این اثر پیگیری می‌شود، نقش‌آفرینی امروز طلاب در عرصه اجتماعی است. ورود صحیح طلاب به عرصه‌های اجتماعی و ایفای نقشی فعال در آن یکی از نیاز‌های امروز جامعه است. در واقع این کتاب رسالت گفتمان‌سازی را یک رسالت عمومی برای همه حوزویان معرفی می‌کند. بر این اساس مهمترین دیدگاه‌های اسلامی انقلابی را معرفی کرده و به آن می‌پردازد.


 برخی از ایده‌هایی که در این کتاب طرح شده شامل بالا بردن افق دید افراد با ارتقای دغدغه‌های آن‌ها، منشور باور‌ها و تعهدات اسلامی و رسالت گفتمان‌سازی مکتب امام خمینی(ره) است که برای تحقق آن باید شناخت خوبی از انقلاب اسلامی پیدا کرد. در این زمینه اهداف انقلاب و چالش‌های پیش روی آن بررسی شده است. همچنین شناخت ماهیت گفتمان‌سازی، اهمیت و شیوه‌های آن و برخی نتایج گفتمان‌سازی مکتب امام تبیین شده است.


در بخشی از این کتاب آمده است: اینکه دغدغه انسان در چه افقی است، مسئله بسیار مهمی است. امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: «کُن بَعیدَ الهِمَمِ إذا طَلَبتَ»؛ هنگامی که نوبت به خواست رسید، همتت را به دوردست‌ها مشغول کن! باید توجه داشته باشیم که ارزش انسان به دغدغه‌های اوست، زیرا حضرت علی علیه‌السلام فرمود: «قِیمَهُ کُلِّ امْرئٍ مَا یُحْسِنُهُ». آنچه در بحث دغدغه‌ها مدنظر است، این حدیث است؛ «ثَلَاثٌ ‏یَحْجُزْنَ الْمَرْءَ عَنْ طَلَبِ الْمَعَالِی قَصْرُ الْهِمَّه وَ قِلَّهُ الْحِیلَه وَ ضَعْفُ الرَّأْی».


امام صادق(ع) فرمود: سه چیز آدمی را از رسیدن به کمال باز می‌دارد؛ کم همتی، ناپختگی و سست رأیی. کوتاهی همت، انسان را کوچک می‌کند و دغدغه‌ها انسان‌ساز هستند. این رو، باید ببینیم دغدغه‌هایمان در چه افقی است، یکی از مشکلاتی که گاهی از اوقات در مسیر تعلیم و تربیت پیش می‌آید، پائین بودن سطح دغدغه‌هاست. مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرماید: «کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند؛ مسائل گوناگونی وجود دارد که اینها را باید در سطح دنیا دید. در سطح جهانی باید مشاهده کرد. مسائلی وجود دارد که اینها را باید در آفاق صدساله و صد پنجاه ساله دید. نه در یک افق محدود پنج ساله، ده ساله و کمتر. این‌ها همت بلند لازم دارند».


 


 




نظرات کاربران