محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی

محکومیت جنایات صهیونیست ها توسط سازمان همکاری‌ اسلامی

سازمان همکاری‌های اسلامی در نشستی مجازی، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سازمان همکاری‌های اسلامی روز یکشنبه(26 اردیبهشت ماه) با برگزاری یک نشست مجازی، بیانیه‌ای علیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها صادر کرد.


 به نوشته خبرگزاری ها، این بیانیه، «خشونت بی‌رحمانه اسرائیلی‌ها علیه ملت فلسطین را با شدیدترین لحن» محکوم و توقف فوری حملات علیه غیرنظامیان را که «نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل» محسوب می‌شوند، خواستار شده است  .


مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این کنفرانس مجازی گفت: مقام‌های سیاسی و نظامی اسرائیلی که به دلیل نقض حقوق فلسطینیان مقصر شناخته می‌شوند، باید مجازات شده و مسئول شناخته شوند و دادگاه کیفری بین‌المللی نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد.


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست تأکید کرد: «ما باید یک کارزار نهادینه‌ شده حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم. یک نهاد ناظر حرفه‌ای بین‌المللی نیز باید تشکیل شود تا جنایات علیه مردم فلسطین را رصد و گزارش کند. این جنایات باید صورت ثبت و ضبط شده و گزارش شوند، با این هدف که مرتکبین آن‌ها در محضر عدالت قرار گیرند.


از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل روز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: ما عمیقاً بابت افزایش شمار کشته‌شدگان در غزه که به ۱۷۴ نفر از جمله ۷۴ کودک رسیده است نگران هستیم. دیوان بین‌المللی کیفری باید در مورد حمله اسرائیل به کمپ پناهجویان الشاطی در روز شنبه که به کشته شدن دو زن و هشت کودک منجر شد تحقیق کند. حمله مستقیم به غیرنظامیان مصداق جنایت جنگی است.


 این نهاد بین‌المللی در ادامه نوشت: حمله اسرائیل به ساختمان الجلاء که چندین واحد مسکونی و دفاتر آسوشیتد پرس و الجزیره را تخریب کرد نیز باید به‌عنوان جنایت جنگی مورد تحقیق قرار گیرد. این حمله، با الگوی تنبیه جمعی جامعه فلسطینیان توسط اسرائیل مطابقت دارد.


درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شده وبه گفته  وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تا روز یکشنبه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران