بیانیه بیانیه بیانیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه بیانیه بیانیه بیانیه بیانیه

بیانیه "نهضت اسلامی افغانستان" درباره شکست و خروج کامل آمریکا از افغانستان

"نهضت اسلامی افغانستان" در بیانیه ای درباره شکست و خروج کامل آمریکا از افغانستان، به ملت افغانستان توصیه کرد که با اتحاد و انسجام و هشیاری خود، به حضور و مداخله بیگانه دیگری فرصت ندهند و اجازه ندهند ابرقدرت یا قدرت دیگری فکر مداخله و حضور در افغانستان را در سر بپروراند.

به گزارش ، "نهضت اسلامی افغانستان" درباره شکست و خروج کامل آمریکا از افغانستان بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ.


ایالات متحده آمریکا به همراه شرکا و متحدان بین المللی‌اش، در سال 2001 میلادی به ظاهر با هدف مبارزه با تروریزم وارد کشور ما گردید. این قدرت جهانی با اتّکا به تکنولوژی مدرن و پیش رفته‌ای چون بی 52، اف 16 و اف 35، موشک‌های هدایت شونده و لیزری، توپ‌ها و تانک‌های مدرن، کشور ما را اشغال کرد. اکنون پس از حضور 20 ساله در افغانستان و از دست دادن هزاران سرباز و هزینة بیش از دو تریلیون دالر و بدون کوچک‌ترین دستاوردی، شکست را پذیرفته و به صورت مفتضحانه در تاریخ 31 اگست 2021 برابر با 9 سنبله 1400 افغانستان را ترک کرد. با این شکست شرم‌آور، قدرت هژمونی و پرستیژ جهانی آمریکا فروپاشید و مدیریت جهانی آن حتّی از نظر متحدانش نیز به شدّت زیر سوال رفته است.


"نهضت اسلامی افغانستان" در پیوند به خروج آمریکا از کشور نکاتی چندی را متذکر می‌شود:


1-ایالات متحده آمریکا، این ابرقدرت جهانی، بدون در نظرگرفتن اصول، معیارها و حقوق بین الملل و با استفاده از قدرت نظامی خود، کشور ما را اشغال کرد و به صدای اعتراض شهروندان افغانستان نیز اعتنایی نکرد. چنان‌که این کشور به صورت برق‌آسا و بدون اجازه صاحب‌خانه به افغانستان نیرو گسیل کرده بود، اکنون نیز بدون هیچ گونه التزام یا سپردن تعهد به مردم افغانستان و بدون کوچک‌ترین دستاورد، کشور ما را ترک کرد.


2- امریکایی‌ها در 20 سال گذشته سعی کردند از دولت سازی، دموکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی و نظام اقتصادی خود در افغانستان کاپی کنند و ارزش‌های غربی را در کشور اسلامی افغانستان الگوسازی نمایند؛ غافل از این‌که مردم افغانستان مسلمان اند و دارای سنّت، فرهنگ و رسوم خاص خود و هرگز ارزش‌های ملی، فرهنگی و دینی خود را رها نمی‌کنند.


3- در این 20 سال سردمداران حکومت در افغانستان اکثراً تکنوکرات‌ها، هوتل‌داران، کارمندان رستورانت‌ها و... بودند که در کشورهای غربی زندگی می‌کردند و با طیاره‌های امریکایی به افغانستان آمدند. این فرومایگان، فساد پیشگان و دزدان، با یاری آمریکا برگردة مردم سوار شدند و هنجارها و حرمت‌های جامعه را شکستند و به جای ساختن حتّی کوچک‌ترین سنگ بنای این کشور، دست به فساد گسترده و سازمان‌دهی شده در کلیه نهادهای اداری و نظامی زدند و با ایجاد باندهای مافیایی، خون مردم را مکیدند و نظام خود را از درون تهی و پوشالی کردند.


4-"نهضت اسلامی افغانستان" در 20 سال گذشته با اشغال کشور و سلطه غرب‌زدگان و نوکران بیگانه مبارزه کرده؛ رنج‌ها کشیده و کارنامه‌های افتخار آمیزی از خود بر جای گذاشته است و بر این مبارزه خود مباهات می‌کند.


و اکنون که کشور از اشغال بیگانگان رهایی یافته است، به ملت بزرگوار و مردم عزتمند خویش توصیه می‌کنیم که با اتحاد و انسجام و هشیاری خود، به حضور و مداخله بیگانه دیگری فرصت ندهند. اجازه ندهند ابرقدرت یا قدرت دیگری فکر مداخله و حضور در افغانستان را در سر بپروراند. لازم است با عبرت‌گرفتن از تاریخ کشور خود و تجارب دیگر ملل جهان، از منافع و مصالح علیای کشور خود پاسداری کنیم و بدانیم که بیگانگان در اندیشه منافع ملی خود می‌باشند. از تاریخ بیاموزیم و باردیگر آله دست بیگانگان نشویم و به تحریک آن‌ها با هم‌وطنان خود دشمنی نکنیم. فرار امریکا از افغانستان ثابت کرد که بیگانه‌پرستی نتیجه‌ای جز سیاهی و تباهی ندارد و هیچ بیگانه‌ای برای ما کار نمی‌کند. درد خود را باید خود درمان کنیم.




نظرات کاربران