انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت

انتشار کتاب روانشناسی دین و معنویت

کتاب «روان‌شناسی دین و معنویت؛ تاریخچه، نظریات، حوزه‌ها» تألیف محسن زندی، از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، روان‌شناسی از شاخه‌های معرفتی جذابی است که افزون بر جستجوگران رسمی علم، مورد توجه توده مردم نیز هست. حال اگر موضوع مورد توجه و بررسی این شاخه معرفتی، یکی از گسترده‌ترین تعلقات بشر، یعنی دین و معنویت باشد، آن جذابیت دو چندان می‌شود.


 میان‌رشته روانشناسی دین و معنویت که به بررسی روان‌شناسانه ابعاد متعدد و گسترده دین و معنویت در انسان و جامعه می‌پردازد، مستلزم آگاهی مناسب پژوهشگران آن شاخه از دو حوزه روانشناسی و دین‌شناسی است.


در کتاب «روان‌شناسی دین و معنویت؛ تاریخچه، نظریات، حوزه‌ها» تلاش شده است تا به موضوع میان رشته نوظهور روان شناسی دین و معنویت پرداخته شود. با توجه به این رویکرد، پژوهش حاضر در ۱۷ فصل سامان یافته است که به شرح ذیل است:


فصل اول: مفاهیم، اصول و کلیات،فصل دوم: نگاهی از بیرون به چارچوب روان شناسی دین،فصل سوم: ناهمدلان با دین،فصل چهارم: همدلان با دین،فصل پنجم: دین و کودکی،فصل ششم: دین در نوجوانی و جوانی،فصل هفتم: دین در بزرگ سالی و سال خوردگی،فصل هشتم: دین و شخصیت،فصل نهم: دین، مقابله و سازواری،فصل دهم: دین و سلامت جسمانی،فصل یازدهم: رابطه دینداری و معنویت با سلامت و آسیب روانی،فصل دوازدهم: تجربه های دینی و عرفانی،فصل سیزدهم: دین و اخلاق،فصل چهاردهم: دین و مرگ،فصل پانزدهم: تبدل (ایمان آوری شورمندانه به دین یا مذهبی تازه)،فصل شانزدهم: شکل گیری و بقای فرقه ها و سازمان های دینی،فصل هفدهم: نظام معنایی دینی، مناسبات سیاسی و تحلیل تروریسم دینی در چارچوب نظام معنایی.


کتاب «روان‌شناسی دین و معنویت؛ تاریخچه، نظریات، حوزه‌ها» تألیف محسن زندی از سوی پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، به زبان فارسی، در قطع وزیری، در ۸۰۰ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۴۰۰ با همکاری انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.


| شناسه مطلب: 108795




تازه های نشر کتاب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران