نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه

نمایش یک نسخه خطی نفیس قرآن در کتابخانه «سیواس» ترکیه

یک نسخه دست‌نویس، نادر و منحصربه فرد قرآن کریم در کتابخانه نسخ خطی «ضیا بی» واقع در استان «سیواس» ترکیه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا؛ این نسخه خطی و نادر قرآن از سوی یکی از ساکنان استان «سیواس» به کتابخانه نسخ خطی «ضیا بی» اهدا شده است.


این قرآن به خط «ملیکی الاشبری»، خوشنویس اسلامی به خط محقق و در قرن پانزدهم میلادی کتابت شده است.


در حال حاضر، دسترسی به نسخه اصلی این قرآن برای پژوهشگران امکان‌پذیر است، اما نسخه‌های دیجیتال این قرآن دست‌نویس نیز پس از انجام مراحل لازم برای عموم شهروندان در دسترس خواهد بود.


«ضاحیه قره غوله»، مدیر کتابخانه نسخ خطی «ضیا بی»، در این باره گفت: این نسخه خطی قرآن به شیوه بسیار زیبایی کتابت شده و از ویژگی‌های این مصحف این است که اسامی سوره‌ها به خط کوفی نوشته شده است.


وی افزود: همچنین، در آغاز هر سوره اطلاعاتی در زمینه تعداد آیات، واژگان و حروف سوره ارائه شده و شرح و تفسیر آیات قرآن نیز در حاشیه صفحات قرار دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران