حمد الهی در سخت ترین شرایط حمد الهی در سخت ترین شرایط حمد الهی در سخت ترین شرایط بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمد الهی در سخت ترین شرایط حمد الهی در سخت ترین شرایط حمد الهی در سخت ترین شرایط حمد الهی در سخت ترین شرایط حمد الهی در سخت ترین شرایط

حمد الهی در سخت ترین شرایط

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در حرم مطهر حضرت سیدالشهداء گفت: امام حسین (ع) در سخت ترین شرایط کربلا، به حمد و ثناء الهی می پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در مراسم بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی حرم مطهر سیدالشهداء، به بیان یکی از ویژگی های امام حسین (ع) پرداخت و اظهار داشت: به سخنان آن حضرت در شب عاشورا باید توجه کرد که در اوج سختی ها و مصائب ، اینگونه خطبه می خواند: اُثْنِى عَلَى اللّه اَحْسَنَ الثَّناءِ وَاَحْمَدُهُ عَلَى السَّرّاءِ وَالضَّراءِ- خدا را به بهترین وجه ستایش کرده و در شداید و آسایش و رنج و رفاه مقابل نعمتهایش سپاسگزارم .


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اجابت دعا در این مکان، افزود: در سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه، از خداوند حاجت بخواهیم، ولی برای خدا تعیین تکلیف نکنیم، زیرا اولا خداوند عالم است، پس علم به حوائج دارد و ثانیا قادراست پس توانایی برآورده شدن حوائج را هم دارد.


وی با بیان اینکه باریتعالی ارحم الراحمین است و لطفش شامل همه می شود، اضافه کرد: خداوند بی نیاز است زیرا غنی بذات است و اگر حوائجی از درگاه خداوند منان خواسته اید و برآورده نشد، خداوند با حکمتش در یک جای دیگری لطفش را شامل حال شما خواهد کرد. 


وی ادامه داد: انسانی که در همه امور ذاتاً فقیر و محتاج به وجود بی نیاز خدا است بدون تردید، دعا کردن در همه شرایط، در صورت اجابت و یا عدم اجابت آن به نفع انسان است. زیرا اگر دعا به زبان استعداد باشد، دست رد به سینه سائل نمى‏ خورد و دعایش پذیرفته خواهد شد. از آن جهت که فیض خداوند کامل و فوق کمال است و اگر پذیرنده، استعداد پذیرش فیض را داشته باشد، فیض الهى از خزینه ‏هایى که پایان ندارد و کمبودى در آنها ایجاد نمی ‏شود، بر او افاضه خواهد شد.


این استاد اخلاق با طرح این سوال که چگونه می توان از درگاه چنین خدایی ناامید و مأیوس شد؟ اظهار داشت: خداوندی که نگاه لطف و رحمتش عالم گیر است، دعا و مناجات و توبه و بازگشت را عمومیت بخشیده و همه انسان ها را به درگاه خویش فراخوانده است. چنانچه مى‏ فرماید: «اى بندگان من که بر خود ستم و اسراف کرده ‏اید از رحمت خدا نا امید نشوید.»


بر پایه این گزارش، این مراسم با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی اهل بیت (علیهم السلام) پایان یافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران