زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی

زیارت امام حسین دریچه تغییر و تحول درونی

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به اهمیت تهجد و شب زنده داری در سفرهای زیارتی گفت: زیارت امام حسین (ع) بهترین وسیله تحول روحی و درونی و تقرب الهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) زائران ایرانی و خادمان حضرت امام رضا(ع) همراه با پرچم عزای آن حضرت در بین الحرمین به اقامه عزا پرداختند.


در مراسمی که نیمه شب پنجشنبه به همت هیئت رزمندگان اسلام  در بین الحرمین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین پورموسوی با اشاره به آیه ۱۸  سوره ذاریات گفت: تهجد و شب زنده داری همراه با استغفار در سفرهای زیارتی و به خصوص زیارت امام حسین (ع) موجب تقرب الهی زائرین می شود.


وی همه معصومین را وسیله تقرب الهی خواند و افزود: درست است که همه امامان معصوم (علیهم السلام) عامل نجات و چراغ سعادت و هدایت هستند، اما به خصوص درباره امام حسین (ع) گفته می‌شود که آن حضرت کشتی نجات است.


وی تصریح کرد: پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: «ان الحسین مصباح هدی و سفینه النجاه» به این معنا که به درستی امام حسین (ع)، چراغ هدایت و کشتی نجات است.


حجت الاسلام پورموسوی در ادامه با اشاره به توصیه های حضرت اباعبدالله به حضرت زینب در خصوص نافله شب و اهتمام آن بانوی بزرگوار به تهجد و شب زنده داری، به زائرین توصیه کرد قدر این سفر زیارتی را بدانند و با تهجد و شب زنده داری سوار بر کشتی نجات اباعبدالله الحسین شوند.


گفتنی است در این مراسم خادمان حضرت امام رضا (ع)که همراه با پرچم عزای آن حضرت در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) به کربلا مشرف شدند، نیز حضور داشتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران