عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد

عربستان ۵۰ هزار قرآن به تایلند اهدا کرد

سخنگوی دولت تایلند از اهدای ۵۰ هزار نسخه قرآن از سوی دولت عربستان به مسلمانان این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا، تاناکورن وانگ‌بون کونگ‌چانا (Thanakorn Wangboonkongchana)، سخنگوی دولت تایلند روز سه شنبه گفت که نخست‌وزیر پرایوت چان او چا (Prayut Chan-o-cha) از هدیه ۵۰ هزار نسخه قرآن از سوی پادشاه عربستان قدردانی کرده است.


این نسخه‌های قرآن در مراسمی در روز ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در بانکوک توسط نمایندگان سفارت عربستان و وزارت امور اسلامی این کشور به نمایندگان تایلند تحویل داده شد. دانشگاهیان و رهبران اسلامی از چندین استان تایلند به نمایندگی از مسلمانان تایلندی این قرآن‌ها را دریافت کردند.


مجمع ملک فهد عربستان این نسخه‌های قرآن را چاپ کرده است و این قرآنها معمولا پیش از ماه رمضان توسط وزارت امور اسلامی عربستان سعودی در میان مسلمانان جهان توزیع می‌شود.


در سال‌های اخیر مجمع ملک فهد ظرفیت چاپ را از ۷ میلیون نسخه در سال به ۲۰ میلیون نسخه در سال افزایش داده است. تا پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۳۴۵ میلیون نسخه از قرآن توسط این مجمع چاپ و بیش از ۳۲۰ میلیون نسخه به عنوان هدیه برای مسلمانان سراسر جهان ارسال شد.


سخنگوی دولت تایلند گفت: هدیه قرآن نشان‌دهنده همکاری و روابط خوب بین دو کشور و نشان از پذیرش نقش تایلند در ترویج جامعه متکثر و با مذاهب مختلف در نگاه جامعه جهانی است.




نظرات کاربران