تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با موسسه شهدای عراق در بغداد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران با موسسه شهدای عراق در بغداد به امضا رسید که طی بندی از آن، دانشگاه شاهد در عراق شعبه تأسیس خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه شهدای عراق با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا عراق در محل این موسسه در بغداد امضا شد.


در این تفاهم‌نامه مقرر شده است افزون بر تأسیس زیرساخت‌های مشترک اقتصادی و صنعتی میان ۲ موسسه، شعبه دانشگاه شاهد نیز در عراق راه‌اندازی شود و زمینه پذیرش دانشجویان خانواده‌های شهید عراقی در دانشگاه شاهد و دیگر دانشگاه‌های ایران نیز فراهم شود.


از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه تبادل اساتید دانشگاه‌ها و استفاده از تجربیات آن‌ها در دانشگاه‌های عراق و ایران است.


از دیگر بندهای مورد توافق تبادل سفرهای زیارتی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان به عتبات عالیات، تأسیس کارخانه‌های مشترک فراورده‌های غذایی و صنعتی در هر ۲ کشور که درآمدهای آن باید در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد.


طرف عراقی از ایران نیز خواسته است در زمینه ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق برای موسسه شهدا و جانبازان این کشور اقدام کند و در این تفاهم‌نامه توافق شد کارگروه مشترکی برای پیگیری بندهای مختلف این تفاهم‌نامه تشکیل شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه بیان داشت: در آغاز یک همکاری جدید هستیم و امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور و همچنین همکاری‌های بین‌المللی فراهم شود.


عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا نیز گفت: تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ما بسیار مهم است و عراق خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه است زیرا شهدا و ایثارگران ۲ کشور در کنار یکدیگر علیه تروریسم مبارزه کرده‌اند.


قاضی‌زاده هاشمی در یک سفر رسمی و بنا به دعوت همتای عراقی‌اش به بغداد سفر کرد. در این سفر چهار روزه قرار است وی با مقامات رسمی و مراجع تقلید و علما نیز دیدار و گفت‌وگو کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران