برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه

برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه

نمایشگاه قرآن کریم در مکه مکرمه با هدف آشناکردن بازدیدکنندگان از روند چاپ و نشر آن و ابزارها و فناوری های ویژه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری ها، دبیرخانه نمایشگاه ها و همایش ها با همکاری مجتمع چاپ قرآن کریم در مدینه منوره، نمایشگاه «مصحف شریف» را در ساختمان وزارت امور اسلامی و تبلیغات و ارشاد افتتاح کرد. این نمایشگاه به مدت 14 روز ادامه دارد.


دکتر سالم بن حاج الخامری، مدیرکل شعبه این وزاتخانه در مکه مکرمه گفت: این نمایشگاه تلاش مجتمع چاپ قرآن کریم را به نمایش گذاشته است که بزرگ‌ترین مجتمع چاپ قرآن کریم در جهان است.


الخامری افزود: این مجتمع بیش از 345 میلیون نسخه قرآن از زمان تاسیس چاپ کرده است به طوری که در سال های گذشته هشت میلیون نسخه چاپ کرده و تا امروز چاپ قرآن به 20 میلیون نسخه در سال رسیده است.


وی ادامه داد: هدف برپایی این نمایشگاه مطلع کردن بازدیدکنندگان  از تلاش های این مجتمع در زمینه نشر و چاپ قرآن کریم است. همچنین ابزارها و فناوری ویژه و سازوکارهای چاپ و نشر آن و مراحل چاپ و ویژگی های توسعه کامل آن عرضه می شود.


همچنین مجموعه از انتشارات این مجتمع و نسخه های قدیمی و فناوری های مدرن معاصر نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد. 




نظرات کاربران