یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است

یکی از راههای استجابت دعا رفع گرفتاری مومنین است

خطیب بعثه رهبری در کربلا در جمع زائرین ایران یکی از راههای استجابت دعا را رفع گرفتاری و قضای حاجت مومنین دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع) به تبیین راههای استجابت دعا پرداخت.


وی یکی از راههایی که استجابت دعا را نزدیک می کند رفع گرفتاری و قضای حاجت مومنین عنوان کرد و یادآور شد در سیره اهل بیت (علیهم السلام) نمونه های فراوانی وجود دارد. 


وی در ادامه به ذکر روایتی از حضرت سیدالشهداء (ع) در این زمینه پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) در حکمت 413 به امام حسن (ع) می فرماید: اگر بناست کار خیری انجام بدهی و اگر پول و ثروت داری به امید بعد از خودت نباش، به دست خودت انجام بده و اگر اموالت را گذاشتی و از دنیا رفتی  وارث تو از این دو دسته بیشتر نیست: یا وارث تو با این ثروت کار خیر انجام می دهد و سعادتمند می شوند با همان پولی که تو بدبخت شدی و این مال تو بود که تمام شد و دیگر مال وارث می شود و حق آنهاست و یا اینکه وارث با مال تو گناه می کند و تو را عذابی سخت می دهند و در جواب این سوال که این عذاب برای چیست، می گویند فرزندان تو با این مال به فسق و فجور پرداختند او می گوید چه ربطی به من دارد می گویند تو که اولادت را می شناختی چرا این مال را در اختیارشان قرار دادی.


سخنران بعثه رهبری در کربلا با بیان اینکه یکی از واجبات مالی ما بحث ارحام و صله رحم است، اظهار داشت:  صله یعنی رسیدن به ارحام و نه دید و بازدید کردن بلکه از وضعیت مالی و زندگی بستگان درجه یک خبر داشتن  است و صله رحم یعنی رفع گرفتاری از بستگان.


وی افزود: از بزرگان دینی استفتاء شده که صله رحم واجب چیست؟ فرمودند: اگر ارحام گرفتاری مالی دارند و شما می توانید مشکل شان را برطرف کنید باید برطرف کنید.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران