سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد

سازمان ملل خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز در مسجد الاقصی شد

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل همچنان نگران اوضاع رو به وخامت در قدس به ویژه حوادث در داخل و اطراف اماکن مقدس (مسجد الاقصی) بوده و خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز است.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: دبیرکل سازمان ملل فعالانه با رهبران در ارتباط است و تمام تلاش خود را برای کاهش تنش ها، جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز، لفاظی ها و بازگرداندن آرامش انجام می دهد.


وی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل می گوید که اقدامات تحریک آمیز باید فوری متوقف شود. روزهای مقدس جاری برای مسلمانان، یهودیان و مسیحیان باید زمانی برای صلح و تأمل باشد، نه تحریک و خشونت.


دو جاریک اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل تاکید می کند که وضعیت طبیعی  در اماکن مقدس در مسجد الاقصی باید حفظ شده و به آن احترام گذاشته شود.


وی تصریح کرد: "او متعهد به حمایت از فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای حل مناقشه بر اساس قطعنامه های مربوطه سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات دوجانبه است."


دو جاریک اظهار داشت: "دبیرکل سازمان ملل همچنین بر لزوم اجتناب از استفاده بیش از حد از زور و توقف همه اقدامات یکجانبه مانند شهرک سازی و تخلیه ساکنان خانه ها که می تواند راهکار دو کشوری را تضعیف کند، تاکید می کند."


جمعه گذشته در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و استفاده این نیروها از باتوم و بمب‌های صوتی و گازی، درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی رخ داد که منجر به زخمی شدن حدود ۲۰۰ فلسطینی و دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر از آن‌ها توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شد.


یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.


بر پایه گزارش ها، نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست روز دوشنبه نیز به مسجد الاقصی تعرض کرده و نمازگزاران فلسطینی را از این مسجد بیرون راندند.


منابع فلسطینی اعلام کردند در درگیری هایی که با یورش صهیونیست ها به مناطق مختلف کرانه باختری روی داد ۱۲ فلسطینی زخمی شدند.


نظامیان رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه حرم ابراهیمی را به بهانه اعیاد یهودیان به مدت دو روز به روی مسلمانان بستند و با این کار از ورود نمازگزاران فلسطینی روزه دار به این مکان جلوگیری کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران