رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر  رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر

رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب کبری (س)+تصاویر

ضریح جدید حرم حضرت زینب (س) که به همت خادمان حرم حضرت عباس (ع) اهدا و نصب شده بود، با حضور وزیر اوقاف سوریه و شماری از مسئولان ایرانی و سوری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ؛ مراسم رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب(س) با حضور وزیر اوقاف سوریه، سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی فقیه در سوریه، استاندار ان ریف دمشق و کربلا و جمعی از مقامات ایرانی و سوری  در صحن حرم حضرت زینب(س) برگزار شد.


در ابتدای این مراسم پیام تولیت عتبه عباسی توسط نماینده وی قرائت شد.


سخنران این مراسم محمد عبدالستار وزیر اوقاف سوریه بود که ابتدا از عتبه عباسی و استاد کاران عراقی که  طراحی، ساخت و نصب ضریح جدید حرم حضرت زینب (س) را انجام دادند، تقدیر کرد.


وی در ادامه با یادآوری تلاش‌های حضرت زینب (س) در حماسه عاشورا و پس از آن، گفت: رسالت حضرت زینب (س) وحدت در بین مسلمانان بود.


عبدالستار اهل بیت (علیهم السلام را متعلق) به همه مسلمانان دانست و تصریح کرد: اهل بیت فقط مختص شیعیان نیست بلکه به اهل تسنن نیز اختصاص دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی جهان و اقدامات استکبار، بیان داشت: ما نباید بگذاریم آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ما مسلط شوند. ما باید قدس و جولان را از دست صهیونیست ها ‌آزاد کنیم.


وی در پایان از مدافعان حرم بویژه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای تابعه و رزمندگان حزب‌الله در حراست از حرم های مطهر ، مردم و کشور سوریه قدردانی کرد.


آستان حرم حضرت عباس (ع) مسئول ساخت، انتقال و نصب ضریح جدید حرم حضرت زینب (س) بوده است.


ضریح جدید از ۱۴ قطعه تشکیل شده است که طی حدود ۱۰ روز پس از باز کردن ضریح قبلی، با تلاش استاد کاران عراقی، به جای آن  نصب و امروز رونمایی شد.


نخستین ضریح حرم حضرت زینب (س) در سال ۱۹۵۵ میلادی توسط یک نیکوکار پاکستانی نصب شد و پس از آن یک خیر اصفهانی ضریح جدید از نقره و طلا را که ترکیبی از هنر اصفهانی بود، به حرم حضرت زینب (س) اهدا کرد.در ادامه تصاویری از ضریح‌های پیشین حرم عمه سادات را مشاهده می‌کنید:




نظرات کاربران