دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت

دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در جمع تولیت های آستان های مقدس و اعتاب مقدسه در قم اظهار داشت: دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر امروز در ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه  که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت قم برگزار شد، اظهار کرد: دو نگاه متفاوت در حوزه گردشگری و زیارت وجود دارد.


وی ادامه داد: یک نگاه فراخوان به حضور در آستان‌های مقدس و فراهم کردن امکانات رفاهی است.


تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امروز گردشگری در دنیا نیازمند الزاماتی است، مطرح کرد: در کنار تشویق گردشگران باید امکانات ویژه‌ای برای حضور آن‌ها فراهم شود.


وی با بیان اینکه در حوزه زیارت اولویت‌ها متفاوت است، عنوان کرد: در درجه نخست اولویت‌ها باید به دنبال جذب ۸۰ میلیون ایرانی باشیم و سپس در درجات بعدی به جذب ۴۰۰ میلیون شیعه در دنیا و دو میلیارد مسلمان در دنیا بپردازیم.


حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به نگاه موجود در کشور در حوزه گردشگری زیارت ، خاطرنشان کرد: این نگاه ما را از اهداف  دور می‌کند.


وی افزود: باید در آستان‌های مقدس به شهدا توجه بیش‌تری شود چراکه شهدا هم بر گردن ما حق دارند و هم توجه به آن‌ها می‌تواند برکات بسیاری به همراه داشته باشد.



تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: برای زمان‌هایی که یکی از اعتباب برنامه خاصی دارد باید تمام آستان‌های مقدس با هم‌افزایی به دنبال برگزاری آیین های ویژه‌ای باشند.


وی با بیان اینکه نذر چادر می‌تواند در آستان‌های مقدس شکل بگیرد، تصریح کرد: برای ترویج حجاب می‌توانیم به نام امام زمان (عج) و اهل بیت(ع) چادرهدیه کنیم.




نظرات کاربران