رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند

رئیس سازمان حج و زیارت: زائران با گذرنامه منقضی می‌توانند ثبت‌نام کنند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران با گذرنامه منقضی هم می‌توانند ثبت‌نام و کاروان مورد نظر را انتخاب کنند. این در حالی است که سال‌های گذشته این امکان وجود نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران 2 روز پس از انتخاب کاروان خود باید مدارک مورد نیاز را به دفاتر زیارتی تحویل دهند. با توجه به اینکه کاروان‌بندی زائران از ششم اسفند آغاز شده، برخی از متقاضیان به دلیل نداشتن گذرنامه معتبر اقدام به انتخاب کاروان نکرده‌اند. اما رئیس سازمان حج و زیارت می‌گوید «زائران با گذرنامه منقضی شده هم می‌توانند ثبت‌نام و کاروان خود را انتخاب کنند.» این در حالی است که سال‌های گذشته این امکان وجود نداشت.


سفر به سرزمین وحی بدون ویزا امکان‌پذیر نیست و عربستان در سال‌های اخیر ویزای حج را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند. با توجه به اینکه برای سفرهای بین‌المللی داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار الزامی است، گذرنامه زائران باید حداقل تا 20 آذر 1403 اعتبار داشته باشد. این در حالی است که زائران اربعین امسال با اعتبار یک ماهه گذرنامه بین‌المللی و حتی گذرنامه زیارتی راهی عراق شدند. البته برای سفر به عربستان گذرنامه زیارتی اعتبار ندارد.


امسال با توجه به اینکه برای نخستین‌بار زمان تقریبی اعزام زائران به سرزمین وحی در هنگام انتخاب کاروان درج شده است، زائران باید پس از تکمیل ظرفیت کاروان نسبت به تمدید یا صدور گذرنامه اقدام کنند.


غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت می‌گوید که «تا پایان شعبان (21 اسفند) زائران حج باید گذرنامه معتبر خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند. همچنین روند صدور ویزای زائران حج از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران