اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی

اخلاق و منش زائر در سفرهای زیارتی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درجمع دهها تن از خانواده و کارکنان وزارت دفاع اعزامی به عتبات با استناد به آیات و روایات درباره اخلاق و منش زائر درسفرهای زیارتی سخن گفت و نکاتی را که در بهره مندی هرچه بیشتر از این سفرهای معنوی موثر است بر شمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که امروز در مسجد بقیه الاعظم(عج) سخن می گفت به آیه 104 سوره انعام "قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا ۚ وَمَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ- آیات الهی و کتب آسمانی که سبب بصیرت شماست البته از طرف پروردگارتان آمد، پس هر کس بصیرت یافت خود به سعادت رسید و هر کس که کور بماند خود در زیان افتاد، و من نگهبان شما نیستم" اشاره کرد و افزود: مسیر ایجاد تحول در انسان بصیرت است .


در این نشست که حجت الاسلام  والمسلمین سید ضیاء الدین آقاجان پور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و جمعی از مسئولان این سازمان حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بصیرت در وجود سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و به سرنوشت افرادی اشاره کرد که در دوران انقلاب به خورشید نورانی دین ، معارف الهی و ولایت پشت کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب برلزوم داشتن برنامه ریزی و تدبیر در سفر زیارتی عتبات عالیات تاکید و توصیه کرد که زائران نظم و انضباط، استقامت و پشتکار، متانت، آراستگی ظاهر، وقار و گشاده دستی را  در این سفر مورد توجه قرار هند.



وی خطاب به حاضران گفت: تواضع و نرم خویی، مدارا با همسفران، توجه به افراد ضعیف و آسیب پذیر، همکاری با مدیر کاروان و چشم پوشی نسبت به دیگران را منش خود قرار دهید تا از این سفر معنوی بهره  بیشتری ببرید.


نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت کلیدی ترین نکته در سفرهای زیارتی را اخلاص عنوان کرد و گفت: این سفر حاصل خون شهدایی است که با نثار خون خود مسیر زیارت حرم امام حسین(ع) را گشودند .


وی افزود: در طول این سفر بدنبال ایجاد تحول و الگوگیری از مشی ائمه  باشید  و از امامان معصوم درس بگیرید که در مسیر دنیا گریزی و طمع نداشتن به مال دنیا، زندگی حداقلی را برای خود برگزیدند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه جنایات امروزسردمداران رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دیگر سرزمین های اشغالی فلسطین را حاصل طمع و از دست ندادن قدرت و پست عنوان کرد و گفت: حاکم مست و کودک کش سرزمین های اشغالی  که از دین و انسانیت بویی نبرده است برای اینکه در قدرت بماند خون بی گناهان را می ریزد.



وی در پایان سخنان خود پیوند با ولایت و امامت را نتیجه بصیرت انسان توصیف و تاکید کرد: از این سفر نباید استفاده ابزاری شود و پله ای برای ترفیع گرفتن دنیائی قرار گیرد، بلکه باید ذخیره ای برای قیامت انسان باشد.


بر پایه این گزارش، درابتدای این نشست حجت الاسلام  والمسلمین آقاجان پور نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در عرصه های مختلف، اعزام کارکنان و خانواده این مجموعه به سفرهای زیارتی را در راستای نهضت بصیرت افزایی دانست.


وی گفت: با برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی تلاش شده است زمینه ارتقای دانش و بینش افراد در راستای خانواده طراز اسلامی فراهم شود.



وی افزود: در سال 1402 نهضت بصیرت افزایی سرعت بیشتری گرفته است و طبق برنامه ریزی انجام شده مجموع افرادی که تا پایان سال با همراهی معاونت فرهنگی – عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در قالب سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اعزام خواهند شد به حدود 150 هزار نفر می رسد.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران