فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است

فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع 1403 درحال تکمیل شدن است

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که با توجه به تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع پیش رو درحال تکمیل شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از زائرانی که مبلغ 140 میلیون تومان پیش پرداخت اولیه را واریز کرده و تاکنون کاروان انتخاب ننموده اند، خواست نسبت به انجام این مهم در اسرع وقت اقدام کنند.


وی اشاره کرد که در صورت عدم مراجعه این افراد به منزله انصراف از سفر تلقی شده و وجوه شان مسترد خواهد شد.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: شماری از افرادی هم که برای تشرف در حج 1399 ثبت نام کرده و بدلیل شرط سنی در حج 1401 نتوانستند اعزام شوند در صورتی که نسبت به انتخاب کاروان و تکمیل سایر مراحل ثبت نام اقدام نکنند منصرف از سفر تلقی شده واز متقاضیان در نوبت اعزام دعوت به عمل خواهد آمد.



در این جلسه همچنین آقایان غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری که برای پیگیری امور حج 1403 درعربستان بسر میبرند از روند اقدامات انجام شده درحوزه های مسکن، هواپیمایی، آماده کردن مقدمات فعالیت ها در مشاعر و حمل و نقل گزارش دادند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هیئت اعزامی خواست که همه این موارد را پیگیری کنند تا در بستر مناسب مقدمات اعزام زائران به عربستان فراهم شود.



وی گفت: تا آغاز پروازهای حج پیش رو حدود دو ماه باقیمانده و لازم است تقویم و زمانبندی این سفرمعنوی به نحو مطلوب اجرا شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین برلزوم طولانی نشدن سفرحج تاکید کرد و خواستار توجه مسئولین در تخصیص جدول پروازی برای بازگشت به موقع زائران از سرزمین وحی شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه ، پس از استماع گزارش آقایان ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در مورد فعالیت های صورت گرفته در خصوص عتبات نوروزی و نحوه تامین ارز و هزینه سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه، به آنان توصیه کرد که با طراحی، برنامه ریزی و استفاده از شیوه های مختلف راهکارهای مناسب را برای استمرار و توسعه بخشیدن به این سفرها در قالب کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت بیاندیشند.



وی همچنین بر لزوم توجه به رفع برخی مشکلات که زائران در سفرهای زمینی در ورود به کشورعراق با آن مواجه می شوند، تاکید کرد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران