آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند

آغاز معاینه زائران حج/۳۸۵ پزشک سلامت حجاج را پوشش می‌دهند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از آغاز روند معاینه زائران حج و پوشش سلامت حجاج توسط ۳۸۵ پزشک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از جمعیت هلال احمر؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص معاینات پزشکی پیش از اعزام به حج گفت: پس از هماهنگی‌ لازم با مدیران عامل هلال احمر در استان‌ها و مسئولین مربوطه، معاینات زائران در استان‌ها آغاز و آخرین توصیه‌ها نیز در خصوص بررسی سلامت زائران ابلاغ شد.


وی افزود: در این روند سلامت زائران بررسی و آن دسته از متقاضیانی که مشکل حادی نداشته باشند، رویه تایید سلامت آن‌ها تکمیل و ثبت نام آن‌ها در کاروان‌ها کامل می‌شود.


مرعشی ادامه داد: آن دسته از زائرانی که بیماری صعب العلاج و یا توانایی لازم برای انجام مناسک حج را ندارند، ضرورت دارد از ثبت نام خودداری و شخص دیگری به نیابت از آن‌ها، مناسک حج را به جا آورد.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: زائرانی که تایید سلامت شده اما بیماری‌هایی نه چندان دشوار از قبیل بیماری خفیف قلبی، ریوی، دیابت و فشار خون دارند، داروهای خود را به میزان کافی به همراه آورده و به توصیه‌های پزشکی کادر درمان توجه داشته باشند. در طول سفر حج نیاز است تا زائران با پزشک کاروان همکاری و مشورت لازم را داشته باشند.


وی افزود: مجموعا ۳۸۵ پزشک وظیفه تامین سلامت زائران را در حج برعهده دارند که برخی از آن‌ها متخصصین مستقر در بیمارستان هستند. طبق برآورده انجام شده، هر پزشک، ۶۰۰ زائر را معاینه و در طول ایام حج تحت پوشش درمانی قرار می دهد و بر همین اساس تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در حوزه دارو و درمان مشکلی در ایام حج به وجود نیاید.




نظرات کاربران