برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج

برگزاری بیش از ده نشست‌ تخصصی در پژوهشکده حج

بیش از ده نشست تخصصی و علمی در سال گذشته از سوی پژوهشکده حج وزیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت در قم برگزار شد که عناوین و اجمال آن در ادامه این خبر می‌آید.

سال ۱۳۹۲ به پايان رسيد و ابتداي سال جديد فرصت مناسبي است براي مروري بر آنچه در سال گذشته در پايگاه اطلاع‌رساني حج منتشر شده است. بخشي از اخبار، گزارش‌ها و مطالب منتشر شده در اين پايگاه مربوط به پوشش خبري و تصويري نشست‌هاي تخصصي بوده كه به همت پژوهشكده حج برگزار مي‌شده است. در ادامه خلاصه‌اي از اخبار منتشر شده از اين نشست‌هاي تخصصي را از نظر خواهيد گذراند. براي مطالعه متن كامل نشست‌ها مي‌توانيد روي عنوان هر كدام از خبرها كليك كنيد.
با حضور رايزن سابق فرهنگي ايران در مصر صورت گرفت؛ بررسي شاخصه‌هاي وهابيت در يك نشست تخصصي و علمي در قم حجت الاسلام زماني توسل و درخواست شيعيان از ارواح انبياء و اولياي الهي را در طول درخواست از خداوند دانست و گفت: بر اساس اعتقادات شيعه ارواح انبياء و امامان معصوم براي برآوردن حاجات از خداوند اذن دارند لذا درخواست از آنان موجب شرك نمي شود.
رييس پژوهشكده مهدويت و آينده‌پژوهي: شناخت فرصت‌ها و تهديدهاي حج با آينده پژوهي ممكن است با آينده پژوهشي حج مي‌توانيم فرصت‌ها و تهديدهاي حج را شناسايي كنيم و برنامه مناسبي براي اين فرصت‌ها و تهديد‌ها تهيه كنيم. به طور نمونه خالي شدن حج از معنويت يكي از مسائلي است كه بايد به عنوان يك تهديد بررسي شود و براي اين معضل طرح مناسبي براي آينده‌اي بهتر تهيه شود.
در نشستي تخصصي با حضور پژوهشگران حوزوي؛ موضوع جمرات در پژوهشكده حج نقد و بررسي شد پژوهشكده حج وزيارت وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت در نشستي با حضور چند تن از محققان و نويسندگان برجسته حوزوي به بازشناسي موضوع جمرات پرداخت. گزارش تصويري اين نشست را مي‌توانيد در اين صفحه ببينيد.
در پژوهشكده حج وزيارت برگزار شد؛ نشست علمي «بايسته‌ها و آسيب شناسي پژوهش در حوزه وهابيت» نشست علمي «بايسته‌ها و آسيب شناسي پژوهش در حوزه وهابيت» با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدكاظم طباطبايي از محققان و پژوهشگران حوزه علميه در پژوهشكده حج وزيارت برگزار شد.
با حضور معاون بين‌الملل حوزه علميه قم؛ نشست تخصصي بررسي شاخصه‌هاي وهابيت در پژوهشكده حج ششمين نشست از سلسله نشست‌هاي تخصصي حج و زيارت به موضوعشاخصه‌هاي وهابيت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر زماني معاون بين‌الملل حوزه علميه قم در پژوهشكده حج و زيارت برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين زماني گفت: جامعه اهل سنت در ايران و جهان را بايد دسته بندي كنيم چرا كه آنها طيف‌هاي متفاوتي هستند و يك نوع داوري مشترك براي همه اين طيف‌ها صحيح نيست.
با حضور محققان و پژوهشگران؛ نشست آسيب شناسي اخلاقي در عرصه حج برگزار شد در ادامه برگزاري نشست‌هاي تخصصي حج و زيارت، امروز نشست آسيب شناسي اخلاقي در عرصه حج با حضور شماري از محققان و پژوهشگران حوزوي در قم برگزار شد.
نشست بررسي ابعاد تبليغي و ارتباطي حج برگزار شد نشست علمي بررسي ابعاد تبليغي و ارتباطي حج با حضور دكتر حسن بنيانيان، رييس كميسون فرهنگي اجتماعي شوراي انقلاب فرهنگي كشور، عصر يكشنبه در پژوهشكده حج وزيارت از سوي گروه مطالعات اجتماعي اين مركز برگزار شد.
مساله طواف از طبقات فوقاني مسجد الحرام بررسي شد آيت الله محمد جواد فاضل لنكراني، رييس مركز فقهي ائمه اطهار در نشست علمي با عنوان «طواف از طبقات فوقاني» به بررسي اين موضوع در روايات و آيات مرتبط پرداخت. وي در ادامه ضمن بررسي ديدگاه‌هاي مختلف در اين موضوع تصريح كرد: بحثي در اين خصوص مطرح مي‌باشد اين است كه آيا اضافه كردن بر جدار كعبه جايز هست يا نيست؟
نقش حج بر سبك زندگي بررسي شد گروه اخلاق و اسرار حج پژوهشكده حج و زيارت، نشست تخصصي حج و سبك زندگي را پيش‌ از ظهر پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با حضور حجج اسلام رحيم كارگر و محمدحسين شريفي‌نيا برگزار كرد تا پاسخي باشد به تأكيد مقام معظم رهبري كه از حوزويان و دانشگاهيان خواستند موضوع سبك زندگي اسلامي را محور انديشه و عمل خود قرار دهند.
با حضور صاحب‌نظران عرصه حج مطرح شد؛ كاربرد قوانين حقوق بشر براي حمايت از حجاج
صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در نشست علمي حج و حقوق بشر به بررسي مسائل متعدد مرتبط با حقوق زائران بيت‌الله الحرام به ويژه تعهدات حقوق بشري دولت ميزبان نسبت به حجاج پرداختند.




نظرات کاربران